Hetnieuweetiketteren.nl

    Abonneer u op Updates

    Onze keuzes

    Tips voor het kiezen van de juiste verkoopmakelaar in Almelo

    March 8, 2023

    Waarom een Managed-Service-Provider software belangrijk is voor het inhuren van goede kandidaten binnen je bedrijf

    March 4, 2023

    Overheidscontracten met uw kleine onderneming met LaQuan McCarley »Slagen als uw eigen baas

    January 4, 2023

    BS Bots en blauwe cheques

    January 3, 2023
    Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Tips voor het kiezen van de juiste verkoopmakelaar in Almelo
    • Waarom een Managed-Service-Provider software belangrijk is voor het inhuren van goede kandidaten binnen je bedrijf
    • Overheidscontracten met uw kleine onderneming met LaQuan McCarley »Slagen als uw eigen baas
    • BS Bots en blauwe cheques
    • Checklist eindejaarsadministratie: dit is wat uw bedrijf moet doen
    • EO-leden delen afhaalrestaurants van WEF 2023 in Davos –
    • Hoe word je een minder gestresste miljonair
    • Wil je tevreden personeel? 6 tips om ze correct te betalen en goed te beheren
    Saturday, March 25
    Hetnieuweetiketteren.nl
    • Home
    • Accountant
    • Economie
    • Financiële Planning
    • Kleine Onderneming
    • Ondernemer
    Facebook Twitter Instagram
    Hetnieuweetiketteren.nl
    Home»Accountant»Wil je tevreden personeel? 6 tips om ze correct te betalen en goed te beheren
    Accountant

    Wil je tevreden personeel? 6 tips om ze correct te betalen en goed te beheren

    By December 12, 2022Updated:February 4, 2023No Comments6 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

     

    Wil je blije medewerkers? Uw mensen zijn uw grootste en belangrijkste asset bij het runnen van een bedrijf.

    Mensen zijn meer geïnteresseerd in hun werkgever als ze zich gewaardeerd, gewaardeerd en goed beloond voelen voor hun werk.

    Het is aan jou om een ​​cultuur te creëren die je werknemers aanmoedigt om te gedijen.

    Het opzetten van de structuur voor een gelukkig personeelsbestand vereist veel bewegende onderdelen, zoals het op tijd en foutloos krijgen van de salarisadministratie, op de hoogte blijven van compliance en het opzetten van een arbeidsvoorwaardenpakket, om er maar een paar te noemen.

    Het is een grote verantwoordelijkheid met heel weinig ruimte voor fouten.

    Maar wanhoop niet.

    Om u hierbij te helpen, volgen hier enkele tips om u te helpen bij het overwinnen van uitdagingen op het gebied van payroll, het personeelsbeheer soepel te laten verlopen en een gelukkig personeelsbestand te behouden.

    Dit is wat we behandelen:

    1. Werven, behouden en belonen van medewerkers met een secundaire arbeidsvoorwaardenregeling

    2. Gebruik software om op de hoogte te blijven van salarisadministratie en HR

    3. Besteed uit als dat nodig is

    4. Blijf op de hoogte van de naleving van de loonadministratie

    5. Krijg feedback van je medewerkers

    6. Stap over op een zelfbedieningsmodel

    Laatste gedachten

    1. Werven, behouden en belonen van medewerkers met een secundaire arbeidsvoorwaardenregeling

    Zie uw employee benefits-regeling als een hulpmiddel om uw medewerkers energiek te houden en op een hoog niveau te laten presteren. Uw regeling moet voordelen bieden die aansluiten bij de belangen van uw werknemers.

    Voor ouders met jonge gezinnen is Belastingvrije Kinderopvang waarschijnlijk populair. Oudere werknemers kunnen meer gericht zijn op gezondheidszorg en pensioenen.

    U kunt eenvoudig aan uw werknemers vragen welke voordelen zij verkiezen en probeer zoveel mogelijk te bieden als uw budget toelaat. Een schema kiezen dat enige flexibiliteit biedt, is een goed idee.

    Onderzoek de best beoordeelde leveranciers die deze voordelen bieden om een ​​shortlist samen te stellen en uw keuzes te verfijnen waar deze criteria elkaar kruisen.

    2. Gebruik software om op de hoogte te blijven van salarisadministratie en HR

    Software is tegenwoordig zo gemakkelijk te downloaden en te installeren.

    Er zijn ingebouwde wizards om u stap voor stap door uw set-up te leiden, en handige tutorials op YouTube voor de meeste problemen, evenals goede trainingsprogramma’s met de providers.

    Cloud-salarissoftware en cloud-HR-software maken het gemakkelijker om door taken te bladeren, zoals het verwerken van vertrekkende of nieuwe werknemers, het bijhouden van vakantiedagen, ziekteverlof, zwangerschapsuitkering, bonussen, enzovoort, om ervoor te zorgen dat uw personeel correct en op tijd wordt betaald.

    Salarisadministratiesoftware kan ook zorgen voor automatische inschrijving van pensioenvereisten.

    3. Besteed uit als dat nodig is

    Loonadministratie en het beheren van personeelsprocessen zijn behoorlijk ingewikkeld om te beheren naarmate uw bedrijf start en groeit.

    In plaats van te proberen alles onder de knie te krijgen, is het misschien beter (en makkelijker) voor u om payrolldiensten in te huren via een accountant of een payrollbureau.

    Bedenk hoeveel hulp u nodig heeft bij uw salariszaken. Vergeet niet dat u verantwoordelijk bent voor het verzamelen en bijhouden van de gegevens van uw werknemer.

    Uw payroll provider heeft deze nodig om de payroll voor u uit te voeren.

    Sommige payroll providers kunnen je meer ondersteuning bieden als je dat nodig hebt, bijvoorbeeld het bijhouden van personeelsdossiers, het verstrekken van loonstroken en het doen van betalingen aan HMRC.

    4. Blijf op de hoogte van de naleving van de loonadministratie

    In een notendop, hier is wat essentieel is voor het beheren van de naleving van de loonadministratie:

    • Houd nauwkeurige persoonlijke gegevens bij, dat kan eenvoudig digitaal.
    • Communiceer uw complianceplan met uw medewerkers zodat ze hun rol begrijpen bij het handhaven van de naleving.
    • Begrijp de pensioenen op de werkplek. Ook als u één werknemer heeft, verplicht uw pensioenplicht u om bepaalde medewerkers onder te brengen in een pensioenregeling waaraan u moet bijdragen.
    • Gebruik audittrails om elke uitgevoerde transactie te koppelen aan ondersteunende informatie, zoals inkooporders en facturen, die eventuele ongebruikelijke betalingen valideren.
    • Blijf op de hoogte van de salariswetgeving door het bijwonen van salarisseminars, het bekijken van webinars en het bezoeken van brancheconferenties kan uw kennis helpen vergroten.
    • Houd de experts aan het snelkiezenzoals een accountant of een arbeidsjurist.
    • Lever uw loongegevens op tijd in. Belastingtermijnen, verschuivende betaaldagdagen en driemaandelijkse rapportage zijn slechts enkele van de complexiteiten van payroll. Maak een jaarkalender met belangrijke data om u te helpen overal op de hoogte te blijven. Het moet betrekking hebben op het indienen van urenstaten en facturen, wanneer betalingen moeten worden gedaan en taken die u moet voltooien voor het einde van het loonlijstjaar (denk aan het indienen van eindrapporten bij HMRC en het sorteren van P60’s voor uw werknemers).

    5. Krijg feedback van je medewerkers

    Het monitoren van problemen en het vragen van feedback aan uw medewerkers over hoe processen kunnen verbeteren, is een snelle manier om te meten hoe goed u het doet. Dit geldt ook voor uw salarisadministratie.

    Zodra een probleem is geïdentificeerd, kunt u workflows analyseren om te zien waar fouten of slechte service binnensluipen.

    Als uw werknemers het gevoel hebben dat ze hun zorgen gemakkelijk kunnen uiten, zult u voorkomen dat de problemen uit de hand lopen.

    Door uw werknemers gerust te stellen dat u het beste met hen voor heeft, draagt ​​u bij aan een betrokken en gelukkig personeelsbestand.

    6. Stap over op een zelfbedieningsmodel

    U hoeft niet elk stukje data over het werkende leven van uw personeel te zoeken en toe te voegen aan uw systemen.

    Het najagen van urenstaten en onkostenformulieren kost veel tijd (probeer in plaats daarvan online urenstaten te gebruiken) – tijd die beter kan worden besteed aan waardevollere taken.

    Door over te stappen op een zelfbedieningsmodel, geef je je medewerkers meer verantwoordelijkheid.

    Het maakt het gemakkelijker om hun verzoeken te beoordelen en goed te keuren wanneer ze binnenkomen. Het legt ook de verantwoordelijkheid bij uw personeel om hun persoonlijke informatie in te dienen en de juistheid ervan te verifiëren en te bevestigen.

    Laatste gedachten

    Als u wilt dat uw bedrijf floreert, helpt het op de juiste manier beheren van uw mensen en salarisprocessen u daarbij.

    Zoals u weet, zijn uw mensen uw grootste troef, dus als u ze de steun geeft om te slagen, komt u een heel eind. Salarisadministratie en personeelsbeheer kunnen een uitdaging zijn, vooral als u nieuw bent in het beheer ervan.

    Hetzelfde kan gezegd worden naarmate uw bedrijf groeit en de zaken ingewikkelder worden.

    Maar door goede processen te hebben en te werken met de belangen van uw werknemers in het achterhoofd, zal dit u helpen om succesvol te zijn op het gebied van salarisadministratie en personeelsbeheer.

    En het gebruik van technologie kan u helpen om hier veel te winnen.

    Noot van de redactie: dit artikel is voor het eerst gepubliceerd in november 2020 en is bijgewerkt voor relevantie.

    De ultieme gids voor naleving van de loonadministratie

    Staat u voor de uitdaging om de naleving van de loonadministratie bij te houden? Lees deze gids voor essentiële tips om ervoor te zorgen dat uw bedrijf voldoet aan de relevante loonwetgeving.

    Vraag je gratis gids aan

    11.055 lezers hebben deze gids gedownload

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Related Posts

    Checklist eindejaarsadministratie: dit is wat uw bedrijf moet doen

    January 2, 2023

    Online loonstroken: daarom moet uw bedrijf ze gebruiken

    October 3, 2022
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Sociaal
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • LinkedIn

    Abonneer u op Updates

    recente berichten
    • Tips voor het kiezen van de juiste verkoopmakelaar in Almelo
    • Waarom een Managed-Service-Provider software belangrijk is voor het inhuren van goede kandidaten binnen je bedrijf
    • Overheidscontracten met uw kleine onderneming met LaQuan McCarley »Slagen als uw eigen baas
    • BS Bots en blauwe cheques
    Archief
    • March 2023
    • January 2023
    • December 2022
    • November 2022
    • October 2022
    sociaal
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • LinkedIn
    2023 © Hetnieuweetiketteren.nl Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.