Hetnieuweetiketteren.nl

    Abonneer u op Updates

    Onze keuzes

    Tips voor het kiezen van de juiste verkoopmakelaar in Almelo

    March 8, 2023

    Waarom een Managed-Service-Provider software belangrijk is voor het inhuren van goede kandidaten binnen je bedrijf

    March 4, 2023

    Overheidscontracten met uw kleine onderneming met LaQuan McCarley »Slagen als uw eigen baas

    January 4, 2023

    BS Bots en blauwe cheques

    January 3, 2023
    Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Tips voor het kiezen van de juiste verkoopmakelaar in Almelo
    • Waarom een Managed-Service-Provider software belangrijk is voor het inhuren van goede kandidaten binnen je bedrijf
    • Overheidscontracten met uw kleine onderneming met LaQuan McCarley »Slagen als uw eigen baas
    • BS Bots en blauwe cheques
    • Checklist eindejaarsadministratie: dit is wat uw bedrijf moet doen
    • EO-leden delen afhaalrestaurants van WEF 2023 in Davos –
    • Hoe word je een minder gestresste miljonair
    • Wil je tevreden personeel? 6 tips om ze correct te betalen en goed te beheren
    Saturday, March 25
    Hetnieuweetiketteren.nl
    • Home
    • Accountant
    • Economie
    • Financiële Planning
    • Kleine Onderneming
    • Ondernemer
    Facebook Twitter Instagram
    Hetnieuweetiketteren.nl
    Home»Financiële Planning»Waarom dingen minder prioriteren gezond is en u financieel echt kan helpen
    Financiële Planning

    Waarom dingen minder prioriteren gezond is en u financieel echt kan helpen

    By November 7, 2022Updated:February 4, 2023No Comments9 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

     

    We worden in miljoenen verschillende richtingen getrokken. Alles van werkvergaderingen (dat had waarschijnlijk een e-mail kunnen zijn), netwerklunches, je kinderen naar school brengen, beslissen wat je gaat eten en op tijd bij je fitnessles zijn. Wauw!

    Het begin van het nieuwe jaar is een goed moment om eens stil te staan ​​bij wat voor jou belangrijk is. En vind tijd om te doen wat je leuker vindt om te doen! En het kan zelfs uw portemonnee helpen.

    Als de gedachte om uw prioriteiten te reorganiseren u overweldigt, begrijpen we het! Daarom hebben we een lijst samengesteld met manieren waarop u vandaag kunt beginnen met het de-prioriteren.

    Wat is deprioritering?

    Eenvoudig (of niet zo eenvoudig) deprioriteren is iets aanwijzen of behandelen als belangrijker dan andere in een poging om uw huidige prioriteiten opnieuw af te stemmen op uw toekomstige doelen.

    Het is bijvoorbeeld alsof u prioriteit geeft aan tijd doorbrengen met uw dierbaren door op tijd thuis te zijn voor de familiepizza-avond in plaats van laat op het werk te blijven.

    “Dit klinkt niet als iets wat ik kan doen”

    Nu weten we dat druktecultuur je vertelt dat je de hele tijd bezig moet zijn of dat je niet genoeg doet. Of zelfs dat als je niet genoeg doet, je een slecht persoon wordt.

    Laten we de feiten rechtzetten: druktecultuur is onwaar en onhoudbaar. Bovendien hebben de taken die je wel of niet volbrengt geen enkel effect op wie je bent.

    Als het gaat om het de-prioriteren, doe je het misschien al! Ja soort van.

    Uw vereiste taken of “to-do’s” zullen waarschijnlijk in de loop van de dag veranderen, al is het maar de volgorde waarin u ze moet voltooien. Laten we een voorbeeld bekijken.

    In dit scenario bevat uw “to-do” -lijst:

    • Je kind afzetten op school
    • Uw recepten ophalen
    • Kruidenierswinkel voor schoollunchbenodigdheden
    • Lunches maken voor de volgende schooldag

    Hoe zou u deze taken normaal gesproken prioriteren? U kunt met de volgende zaken rekening houden:

    • De tijd die nodig is om elke taak uit te voeren
    • De urgentie van elke taak
    • De afhankelijkheden van elke taak

    Je kunt niet echt schoollunches maken voordat je boodschappen doet. Of u wilt geen boodschappen doen voordat u uw recepten ophaalt, omdat de apotheek eerst sluit.

    Dus hoewel de volgorde van uw taken vloeiend kan zijn, kunnen ze niet worden geëlimineerd. Misschien moet u zelfs meer toevoegen naarmate uw dag vordert! Maar waarom is dit belangrijk?

    Waarom u de prioriteit moet verlagen

    Te veel stress kan uiteindelijk leiden tot burn-out dat is een mentale of fysieke ineenstorting veroorzaakt door stress of overwerk.

    Helaas komt burn-out veel te vaak voor. In feite 52% van de werkende professionals gemeld opgebrand zijn.

    Stelt u effectief prioriteiten? Als je doorgaat met het reorganiseren van je prioriteiten zonder er een te elimineren, kan het lijken alsof je minder stress of dingen op je bord hebt, maar het is in feite het tegenovergestelde.

    De zoektocht naar een balans tussen werk en privéleven

    Ah ja, de ongrijpbare work-life balance! U weet waarschijnlijk wat het is en wilt het, maar weet niet hoe u het kunt krijgen.

    Dit is waar deprioritering om de hoek komt kijken.

    Door bepaalde dingen van je fysieke en mentale plaat te halen, kun je je focus verbeteren, je productiviteit verhogen en jezelf meer gevoelens van prestatie en voldoening geven.

    En het kan goed zijn voor uw financiën.

    Wat het te maken heeft met uw financiën

    Stress kan een negatieve invloed hebben op uw financiën. Het is psychologisch bewezen! En het kan u mogelijk op een hellend vlak naar het volgende leiden:

    • Reactieve financiële beslissingen nemen
      • Stress kan leiden tot impulsieve financiële beslissingen. Bijvoorbeeld aandelen verkopen omdat hun waarde is gedaald, of zich onder druk gezet voelen om meer geld uit te geven aan een voertuig of huis.
    • Het verminderen van je gevoel van eigenwaarde
      • Spreek vriendelijk tegen jezelf! Stress kan ertoe leiden dat we schadelijke zelfpraat plegen die ons zelfvertrouwen kan verminderen. Dit kan leiden tot slechte werkprestaties en uiteindelijk gemiste kansen.
    • Het triggeren van verdere psychische problemen
      • We reageren allemaal anders op stress, wat betekent dat het voor sommigen paniek, angst, depressie, PTSS, eetstoornissen, verslaving en meer kan veroorzaken. Deze kunnen allemaal uw vermogen beïnvloeden of aantasten om optimaal te functioneren op het gebied van werk en uw financiën.
    • Laat uw financiële plan varen
      • Stress kan ervoor zorgen dat u zich overweldigd voelt met niet veel mentale of fysieke energie om uw financiële plan te volgen. Het kan moeilijk zijn om prioriteit te geven aan uw spaarplan wanneer uw lichaam in de vecht- of vluchtmodus staat. Als uw plan te lang wordt vergeten, kan dit tot kostbare financiële gevolgen leiden.

    Als dit klinkt als dingen die u wilt vermijden, kunnen we u helpen uw prioriteiten te bepalen.

    6 stappen om u te helpen prioriteiten te stellen

    Zet jezelf op de goede weg naar minder prioriteiten stellen en minder stress door deze stappen te volgen.

    Stap 1: stem uw prioriteiten af ​​op uw doelen

    In een eerder voorbeeld noemden we het op tijd naar huis gaan van je werk, zodat je het familiediner kunt halen in plaats van laat te blijven om het papierwerk af te ronden.

    Als een van je doelen is om meer tijd met je gezin door te brengen, is het een goed begin om kleine stapjes te zetten om dit te doen.

    We realiseren ons dat het niet realistisch is om te zeggen dat je nooit laat op je werk zult blijven. Maar door je kopje te vullen met iets waar je van geniet, je gezin, heb je later meer om uit te “schenken”.

    Dus hoewel laat blijven niet altijd te vermijden is, heb je meer mentale en fysieke middelen om te bereiken wat je moet doen als het moet.

    Stap 2: wees niet bang om “nee” te zeggen

    Mensen zijn natuurlijke mensenliefhebbers. Dus als je collega je vraagt ​​om lid te worden van een speciale commissie voor een nieuw project, kan het moeilijk zijn om nee te zeggen.

    Het kan voortkomen uit het feit dat je de persoon die je gevraagd heeft niet in de steek wilt laten, het kan een project zijn waarin je geïnteresseerd bent, of je wilt niet dat mensen je afrekenen op toekomstige kansen.

    Wat de reden ook is, weet dat het oké is om nee te zeggen. We zijn allemaal mensen en begrijpen dat we allemaal af en toe nee moeten zeggen. Het lijkt misschien veel voor je, maar het is het niet waard om je mentale gezondheid en tijd op te offeren om te doen wat echt het meest voor je betekent.

    Stap 3: Zet jezelf op de eerste plaats en stel je grenzen van tevoren vast

    Weet in dezelfde geest dat het niet egoïstisch is om jezelf op de eerste plaats te zetten. Als uw dokters- of therapieafspraken tijdens de werkdag vallen, is het niet egoïstisch om die tijd te nemen om uzelf te verbeteren. Nog beter is om die grenzen van tevoren vast te stellen. Als je weet dat je een vaste afspraak hebt op woensdag om 14.00 uur, geef dat dan door aan degenen die het moeten weten (je supervisor, directe collega’s, familieleden, enz.). Op die manier heb je niet te maken met de stress van een onverwachte verwachting van je in die tijd (zoals een vergadering, kantooruren, enz.).

    Stap 4: automatiseren of uitbesteden

    Hé, het is tenslotte 2023! Zelfs kleine dingen als het betalen van je internetrekening nemen je mentale ruimte in beslag. Als je de mogelijkheid hebt, zet die rekening dan op automatisch betalen, zodat je je er geen zorgen over hoeft te maken!

    Of, als je een extreem drukke agenda hebt die je gewoon niet aankunt, moet je misschien hulp aan iemand anders uitbesteden. Overweeg een soort persoonlijke assistent of beheersoftware waarmee u alles kunt bijhouden.

    Zo word je niet midden in de nacht wakker met de vraag of je die tandartsafspraak wel hebt gepland.

    Stap 5: Gebruik de Eisenhower-matrix

    Deze methode is ontworpen om u te helpen uw taken te prioriteren op zowel urgentie als belangrijkheid.

    Het ziet er zo uit:

    Afbeelding van Ogolven | Prioriteer taken met de Eisenhower Matrix en Owaves

    Deze matrix dient als een manier om uw prioriteiten te visualiseren. Bijvoorbeeld:

    • Groente: uw kind ophalen van de voetbaltraining
    • Blauw: Een tijd plannen voor een aannemer om een ​​schatting van uw te krijgen keuken renovatie
    • Oranje: Je partner vragen om boodschappen te doen in plaats van het zelf te doen
    • Rood: scrollen op social media tijdens werkuren.

    Stap 6: Gebruik een projectmanagementsysteem

    We hebben vaak een CRM die we gebruiken om onze werktaken bij te houden, maar misschien gebruiken we geen projectbeheersysteem dat we gebruiken met persoonlijke taken of om ons te helpen bij het uitvoeren van ‘levensadministratie’.

    Ik begon te gebruiken NaarDoist een jaar geleden en HOUD ervan. Het integreert met de Google-agenda en helpt me niet alleen taken te zien die ik wil voltooien, maar helpt me ook om ze te prioriteren.

    We gebruiken het nu bij Gen Y Planning om de financiële taken van onze klanten bij te houden en ze te e-mailen wanneer ze belangrijke taken moeten voltooien voor een bepaalde datum.

    Stap 76: Stel goede gewoonten in en maak ze onderdeel van uw routine

    Het is belangrijk om jezelf geen onrealistische verwachtingen op te leggen. Je zult dus waarschijnlijk niet van de ene op de andere dag je hele leven kunnen de-prioriteren.

    Neem kleine stappen om uw leven beter beheersbaar en minder stressvol te maken. Doe dan je best om consistent te zijn en maak het onderdeel van je routine. En vergeet niet jezelf te belonen als je vooruitgang boekt! Voordat je het weet, ben je een meester in het stellen van prioriteiten.

    Als u klaar bent om uw leven minder prioriteit te geven en een financieel plan te maken dat bij u en uw gezin past spreek een tijd af om ons te ontoeten. We kijken ernaar uit om met u samen te werken en u te begeleiden terwijl u werkt aan het de-prioriteren.n

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Related Posts

    Hoe word je een minder gestresste miljonair

    December 13, 2022

    9 financiële taken die u moet doen om uw eindejaarslijst af te vinken

    October 2, 2022

    9 financiële taken die u moet doen om uw eindejaarslijst af te vinken

    October 1, 2022
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Sociaal
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • LinkedIn

    Abonneer u op Updates

    recente berichten
    • Tips voor het kiezen van de juiste verkoopmakelaar in Almelo
    • Waarom een Managed-Service-Provider software belangrijk is voor het inhuren van goede kandidaten binnen je bedrijf
    • Overheidscontracten met uw kleine onderneming met LaQuan McCarley »Slagen als uw eigen baas
    • BS Bots en blauwe cheques
    Archief
    • March 2023
    • January 2023
    • December 2022
    • November 2022
    • October 2022
    sociaal
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • LinkedIn
    2023 © Hetnieuweetiketteren.nl Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.